Kostymutställning





En vän till min faster jobbar som scenograf, tror jag, och har gjort en massa kostymer under åren  till olikaföreställningar på bl.a stadsteatern, dramaten och operan och nu har han bestämt sig för att göra en utställning av sina favoritkostymer.

Så idag var jag där med min faster och kollade på dom. JÄTTEFINA! Och häftiga. Riktigt coola att se alla på så nära håll och se verkligen hur fina tygerna är. Och endel kläder har han gjort, det syns inte på långt håll, men på nära håll ser man att de är gjorda av andra kläder. Hm, svårt beskriva, men ex. han hade gjort en klänning av handskar, typ som kragen på första bilden. Och en kostym hade han gjort genom att sy ihop två kostymer på mitten och så vips blev det en! :P

Och lite extra roligt var det ju när faster kunnde berätta massa roliga saker om honom och om hur kostymerna använts etc. samtidigt.

Men ett hett tips att gå dit! Obs gratis inträde t.o.m 18 år  ;D


Update: Oj, glömde skriva att det är på Dansmuseet i Sthlm ;)

Kommentarer
Postat av: LINDSHE

fyfan va skoj! :D jag vill okcså gå på såna där utställningar och shit , skitkul ju ;Dbäst om det är gratis också! :D

2012-03-04 @ 10:47:50
URL: http://lindshe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0