Midsommar på Möja

Hemma igen efter en spännande tid på Möja!
 
Det började med att vi tog båten ut till Möja typ extreeemt tidigt midsommaraftons morgon (lite paradoxalt där men what ever) med all vår packning. Vi släpade allt från båten bort till tältplatsen bakom dansbanan, vilket egentligen kanske inte var jättelångt men kändes som typ en mil. Vi slog upp våra tält i kanten av tältplatsen och gick för att äta lunch.
När vi kommer tillbaka efter att ha ätit vår lunch, solat lite och tittat på små barn som studsade runt till små grodorna hade någon korkad jävel slagit upp sitt tält kant i kant med våra tält = det gick knappt att gå förbi. Hur j*vla smart får man va liksom?
Eftersom det var midsommar var vi såklart tvugna att ha en midsommartårta (som egentilgen inte var en riktig midsommartårta) bestårnde av färdig tårtbotten, vaniljkräm, hallon och sprutgrädde. Den tillagades uppe på en hög klippa medan solen värmde och vi pratade med (egentligen ovälkomna) gäster till vårt lilla tårtkalas.
 
Väl tillbaks på tältplatsen har några nya dumhuvuden satt sitt tält PÅ vår dörr. Asså ibland undrar man vad folk tänker med. Dessutom sitter de preciiis framför sitt eget tält en meter bort och tittar oroligt på varandra medan vi kliar oss i huvudet och funderar över hur vi nu ska lyckas komma in. Som tur var fanns en extra ingång. Men alltså man undrar, hur i h*lvete dum får man vara? Vad tänker folk med? Vi ville inte ställa till med nå bråk så vi sket i de små fjortisliknande brudarna och fick tag i våra korvar och engångsgrillar ändå och satte av mot samma klippa vi solat på tidigare på dan. Där mös vi med grillad korv och påbörjade midsommarfirandet ;)
 
Sen..eeh..jaa, hade vi kul resten av kvällen. Tyvärr väldigt trötta och smått irriterade på alla jobbiga ungdomar som inte klarar att hålla koll på sig själva.
Sov gjorde jag iaf som en stock efter mycket roligt med öronproppar i öronen och ögonbindel för ögonen. Det enda som väckte mig innan jag liksom vankande "på riktigt" var min morgonhosta :(
 
På lördgen sen var tanken att vi skulle dra vidare till sandhamn, men pga det dåliga vädret kände vi oss lätt oinspirerade att fortsätta tälta, så vi beslutade oss för att åka hem istället :P Vi chillade galet i tältet medan alla andra ungdomar rusade till första bästa båt och städarna kom och började röja efter vad som liknade spåren av en orkan. Massa mat hade vi och det var faktiskt jobbigt att försöka bli hungrig bara genom att ligga i tältet och fånga myggor i två timmar.
Som grädde på moset, fast det var marshmallows på ravioli, försökte vi tända en engångsgrill i regnet och grilla våra marshmallows. Det var svårt. Sen  satte vi oss på båten och åkte hem. Najs!
 
 
Bilder från Lindas blogg - där ni både hittar fler bilder och ytterligare en berättelse om vad som verkligen hände...
 
 
Nu är jag trött och tycker synd om mig själv så ska jag lyxa till det  lite extra för mig själv och, hör och häpna för detta är ovanligt för att vara mig, lägga mig i sängen med film, chips och lite godis och bara myyyysa! Förhoppningsvis tills jag somnar :)
Mys mys sweet dreams!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0