Glassmätt

Idag: jobbat hela eftermiddagen på cafeet! Svettigt, puh! Inte så mycket kunder dock, men väldigt varmt och mycket att göra ändå. Och ALLA skulle verkligen ha glass idag. Vet inte HUR mycket glass jag stått där och slevat upp o sålt >.< 
Bägaren (haha....) höll dock på att rinna över när jag får se ett sällskap på typ 10 pers som står utanför glassmontern, varv alla utom två var barn. jag trodde seriöst jag skulle tuppa av! Som tur var skulle inte alla ha glass, men de 6 som ändå skulle ha det var så j*vla veliga (nog för att jag är velig men hallå) och dessutom skulle de smaka på alla j*vla glasssorter innan de tillslut bestämde sig för att ta en annan >.< SUCK! Då blev jag liiite trött. Visst jag älskar att sälja glass, det är bland det roligaste på jobbet, men när folk är sådär veliga och ska smaka och barnen får bara ta en kula för mamma fast de vill ha två och sen ska de ha sås och så när de väl bestämt sig för en smak så kommer de på att de ska ha mjukglass istället preciiiis när man börjat karva en kula av den nogrant utvalda sorten.
Yes, tummen upp för glassugna familjer!
 
Nu sitter jag har och tjockar mig med en skål kesella, vaniljyoghurt, jordgubbar, kiwi, hallon, russin & kokos. Smarrigt värre - tyvärr oxå väldigt mättande (hej mat-bebis-magen!)
 
 
Borde vara väldigt trött efter mina (få) timmars jobb, meeen drack kaffe när jag kom vid 3 så är fortfarande hyfsat pigg ;)
Försöker till Claras stora förtjusning bestäma mig för en ny mobil eftersom min gamla ibland bestämmer sig för att strejka och jag tror nääästan jag bestämt mig nu :]
Men först, städa lite i mitt äckliga rum :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0