Disco, wiho!

Yes hemma nu från galet kul kväll/natt i scoutstugan.

[Lite bakgrundsfakta: Varje år hålls ett scoutdisco för 12-14 åringarna i vår scoutkår som jag och mina kompisar ordnade. Temat för i år var "rymden" ]


Det började med att alla i mitt gäng kom dit (ca 8 pers var vi) och hjälptes åt att förbereda. Det var laga mat, klä in lilla rummet totalt i aluminiumfolie (förstår ni hur mkt folie det är?), bygga bardisk och sätta upp ljus/ljussystem & drapera ett annat rum med svarta sopsäckar. Jättehäftigt blev allt!

Sen kom barnen, de fick bål, god kycklinggryta, leka, marängsviss och dansa galet hela kvällen! Tyvärr kom inte så många scouter så det var tur att vi oxå var där och kunde röja dansgolvet - så det blev lite fart lixom :P

När alla gått hem var det bara tillatt diska, städa och chilla. Vi 8 st av my budies stannade kvar och sov över. Några ville lägga sig direkt, vi andra kollade på filmen 'Upp'. Mys


Tyvärr kunde jag inte sova så bra sen, golvet var hårt, jag var så hungrig att jag mådde illa och hade ont i huvudet. Så det blev väl bara kring 2-3h riktig sömn kanske --> jag är groteskt trött nu. Sleeepy time!

Men det var trotts vissa omständigheter så som få små scouter och svårt att sova en GRYMT kul kväll. Tack alla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0