Min helg

Helgen började på lördagen kan man säga när jag träffade alla barnen som jag är "scoutledare" för och åkte iväg med dem på hajk ;)

Vi åkte till Rönninge, gick en sträcka på 3 - 3,5 km och kom till en mysig liten stuga.
Under dagen var det olika aktiviteter där jag bl.a. hade en station med charader. Det var jättekul och övningen bjöd på många oanade förmågor.
Tillbaks i stugan vid skymningstid fick vi ledare dricka glögg (alkoholfri, tro inget annat) och äta peppisar i ljuset av massa levande ljus och en sprakande brasa (som för övrigt rök in) - så himla mysigt! Barnen fick saft och spelade kort. Kvällen innehöll även moment så som middag, massage, pyssel och gitarrsång.

Tillslut somnade vi på madrasser framför den sprakande brasan till ljudet av ett högljutt snarkande (fan att jag glömde öronpropparna! haha)

På morgonen diskuterade jag och Lizzie våra minst sagt märkliga drömmar och lät barnen gör frukost medan vi mös i sovsäckarna (a)

Efter frukost, städning, lunch, mer städning, disk och lök i scouternas ögon (hehehehe!) gav vi oss av hem. Fett ansvarsfull jag kände mig när jag stannade som sista ledare och såg till att alla barnen blev hämtade.


Sen var det bara kasta sig in i duschen (jag luktade ju som en jag vet inte vad, men grymt mkt rök iaf. Fett pinsamt var det när vi klev på t-banan en hel drös med scouter och verkligen STANK skogsbrand ^^) , sminka mig, klä iordning mig och städa mitt rum - och allt detta på en dryga halvtimme. Ganska bra jobbat, right?

Sen hade vi trevliga gäster och åt massa gott och hade hur trevligt som helst.

Kvällen förstördes dock något precis när jag skulle lägga mig och kom på att jag ju hade bildinläming till idag...bajs

Kommentarer
Postat av: Lizzie

arr!

2011-11-21 @ 20:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0