spökhistoria

"En mörk och isande natt gick jag över skolgården, påväg hem efter kvällens arbete som städare på en restaurang. Det susade en aning i träden övanför mig och näten i fotbollsmålen svajade föraktfullt. En månstrimma trängde plötligt fram genom molnen och gav liv åt ett gammalt slitet klätter träd. Bakom mig gungade gungorna i vinden och gav ifrån sig ett skärrande gnisel. Plötsligt hörs knastrande fotsteg i gruset bakom mig på fotbollsplanen. Snabbt vänder jag mig om, men ingen där. När jag vänder tillbaks blicken framåt, ser jag först suddigt men sedan tydligare och tydligare en man med hammare och nyckelknippa - han liknar läskigt mycket den vaktmästare som enligt sägnen beskrivs ha mördat två små pojkelever..."

Hoppas ni tyckte den var läskig, skrev den bara lite på kul och som "uppvärmning". För, vi ska nämligen skriva spöknoveller på engelskan (max 2 sidor) och jag - som hatar allt som har med skräck att göra - har ingen aning om vad jag ska skriva.



Därför ber jag nu om tips, inspiration och idéer, tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0