Provjobb- 1:a & 2:a dagen

Har provjobbat två dar i rad nu på Arninge Cafe - därav den dåliga uppdateringen. Man blir så jäkla trött...

Men jag måste säga att under mina två dagar har jag lärt mig väldigt mycket, ex. sortera disk, göra latte, slå in semlor och festis i kassan, räkna pengar/rikskuponger, koka kaffe, ta hand om irriterade kunder, veta hur det är att skämmas för man har lagt tårta på golvet och skilja på olika sorters bakelser.

Pinsamaste idag:
*Tappa tårta på golvet och på min byxor
*Göra en latte när de bad om en cappuccino
*Råkade hålla en back så chefen rick rakt in i den och sen smaschades den vidare på Linda och tillbaks mot bänkarna med en bump >.<

Så nu hoppas vi, trots mina små missöden, att jag får fortsätta jobba även om det är jävligt slitsamt...

Kommentarer
Postat av: lindshe-tävling pågår!-

du lär dig stumpan! :D

det är värre när man tappar en entorecote på golvet och kocken måste göra en ny... ;P haha det gjorde en ny tjej för typ ett halvår sen XD eller tappa glas, det är sånt som händer liksom, även fast det är pinsamt! Och tårtbitarna är rena vardagsmaten för ett jobb som detta ;)

2011-02-27 @ 19:03:50
URL: http://lindshe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0