Tjejmilen

"22 638 löpare fullföljde den 27:e upplagan av Tjejmilen som genomfördes i skönt sensommarväder med solsken och 17-18 graders värme.
28 038 löpare från 22 nationer var anmälda. Av dem kom 22 653 till start."

Efter fyra kilometer ökade Isabellah Andersson tempot och sprang sedan mot en överlägsen seger i Tjejmilen. Årets EM-femma i maraton vann loppet med nästan en minuts marginal till årets VM-etta i triathlon, Lisa Nordén.



Woho! Trött, svettig och nöjd med aningens ont i fossingarna tog jag mig i mål efter 1 mil :] Min tid ska vi inte tala om, men jag promenerade på under 2h, vilket är relativt bra, eftersom jag är typ sjuk. Snorig och en aning ont i huvudet hindrade dock inte mig från att plåga mig fram 10km runt Djurgården/gärdet.

Men det viktigaste av allt: man fick en medalj! :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0