Nails

Har inte riktigt orkat lägga upp bild på den senaste designen jag la på naglarna.
Tyvärr orkade jag inte helle riktigt fota dem direkt så de har hunnit bli lite slitna, hehe :P

Meneeee såhär ser såg de ut iaf ;)

Efter regn kommer sol...

Det här ser ju nästan lovande ut... *ta i trä*

Aquaria

Idag har jag varit på Aquaria, ni vet vattenmuseet ute på Djurgården.
Massa fina fiskar fanns. Gladast blev jag när jag hittade en Doris- och en Nemo-fisk :D

På mig hade jag en såhär lite halvvarm, mulen och fuktig dag ljusa brallor, tygskor, jeansjacka och en svart sjal - tyckte jag var lite sådär typisk stadschic, eller nått  ^^  ;)

Sometimes when you don't know how to handle yourself

Saknar...

Saknar Rhodos typ varje dag så jag vet inte riktigt hur jag ska hantera mig själv ibland :P

Sitter här i kalla Sverige medans det pissregnar och kollar i tidnigen på vädret på Rhodos där det är strålande sol och 35*c. Asså...och blått vatten, bara hoppa i och bada. inte ens kallt. Och bargatan. Det var bara att vandra in på en klubb, och tyckte man inte det var kul så gick man ut och in på en annan bara. Inte som i Svergie där man måste skriva sig på listan, betala inträde och hålla på med sånt där skit. och har man inte kul - då får man gå hem istället. För att inte tala om priserna på drinkarna (hej Snål-Ove). Varmt dygnet runt, shorts och linne = standard klädsel. Fett najs... Allt så jävla bra <3

Nej jag saknar Rhodos, och det finns inget som nån kan göra åt det!

Jobbat

Helt slut efter en dag på jobbet!

De ringde imorse och sa att de var en man kort och frågade om jag kunde tänka mig att hoppa in och jobba idag. Självklart ställer man upp (cash-flow in!)

Så även om det kanske egentligen inte var så mkt folk var det nånting hela tiden och man bara spang och spang med lattar hit och glass dit. Meeega lökig sitter jag nu här och känner hur fötterna värker och huvudet snart tar en paus -.-

Såhär lite dagen efter...

Vaknade idag kl halv ett efter 12h sömn - vilket jag tror var verkligt välbehövligt!

Tog det mest chill, laga lunch och satt o läste.

Sen ringde Ellen och vi promenerade ett bra tag och pratade om det mesta som behövdes pratas om :P
Nu är jag hemma igen från Ellen efter att ha tittat på Gudfadern och ätit rabarberkaka. Filmen var inte riktigt som jag tänkt mig...men nu har jag iaf sett den och så var det bra med det :P

jag borde väl egentligen sova, men någonting får mig ändå att vilja sitta uppe framför datorn och bara titta på allas senaste uppdateringar på facebook...det är mitt liv, att följa andras liv. haha. patetiskt >.<

Crazy girl beeing booooored!

Midsommar på Möja

Hemma igen efter en spännande tid på Möja!

Det började med att vi tog båten ut till Möja typ extreeemt tidigt midsommaraftons morgon (lite paradoxalt där men what ever) med all vår packning. Vi släpade allt från båten bort till tältplatsen bakom dansbanan, vilket egentligen kanske inte var jättelångt men kändes som typ en mil. Vi slog upp våra tält i kanten av tältplatsen och gick för att äta lunch.
När vi kommer tillbaka efter att ha ätit vår lunch, solat lite och tittat på små barn som studsade runt till små grodorna hade någon korkad jävel slagit upp sitt tält kant i kant med våra tält = det gick knappt att gå förbi. Hur j*vla smart får man va liksom?
Eftersom det var midsommar var vi såklart tvugna att ha en midsommartårta (som egentilgen inte var en riktig midsommartårta) bestårnde av färdig tårtbotten, vaniljkräm, hallon och sprutgrädde. Den tillagades uppe på en hög klippa medan solen värmde och vi pratade med (egentligen ovälkomna) gäster till vårt lilla tårtkalas.

Väl tillbaks på tältplatsen har några nya dumhuvuden satt sitt tält PÅ vår dörr. Asså ibland undrar man vad folk tänker med. Dessutom sitter de preciiis framför sitt eget tält en meter bort och tittar oroligt på varandra medan vi kliar oss i huvudet och funderar över hur vi nu ska lyckas komma in. Som tur var fanns en extra ingång. Men alltså man undrar, hur i h*lvete dum får man vara? Vad tänker folk med? Vi ville inte ställa till med nå bråk så vi sket i de små fjortisliknande brudarna och fick tag i våra korvar och engångsgrillar ändå och satte av mot samma klippa vi solat på tidigare på dan. Där mös vi med grillad korv och påbörjade midsommarfirandet ;)

Sen..eeh..jaa, hade vi kul resten av kvällen. Tyvärr väldigt trötta och smått irriterade på alla jobbiga ungdomar som inte klarar att hålla koll på sig själva.
Sov gjorde jag iaf som en stock efter mycket roligt med öronproppar i öronen och ögonbindel för ögonen. Det enda som väckte mig innan jag liksom vankande "på riktigt" var min morgonhosta :(

På lördgen sen var tanken att vi skulle dra vidare till sandhamn, men pga det dåliga vädret kände vi oss lätt oinspirerade att fortsätta tälta, så vi beslutade oss för att åka hem istället :P Vi chillade galet i tältet medan alla andra ungdomar rusade till första bästa båt och städarna kom och började röja efter vad som liknade spåren av en orkan. Massa mat hade vi och det var faktiskt jobbigt att försöka bli hungrig bara genom att ligga i tältet och fånga myggor i två timmar.
Som grädde på moset, fast det var marshmallows på ravioli, försökte vi tända en engångsgrill i regnet och grilla våra marshmallows. Det var svårt. Sen  satte vi oss på båten och åkte hem. Najs!

Bilder från Lindas blogg - där ni både hittar fler bilder och ytterligare en berättelse om vad som verkligen hände...

Nu är jag trött och tycker synd om mig själv så ska jag lyxa till det  lite extra för mig själv och, hör och häpna för detta är ovanligt för att vara mig, lägga mig i sängen med film, chips och lite godis och bara myyyysa! Förhoppningsvis tills jag somnar :)
Mys mys sweet dreams!

Förvirrat midsommar-tagg x)

Springer runt om en yr liten kacklande  höna, fjädrarna flyger och kammen är på sned!
Nu gäller det att packa, packa, packa inför en midsommarhelg ute i skärgården med tjejerna.
Vi drar till Möja tidigt på midsommaraftons morgon (imorrn!!!) och sen ska vi typ hänga där. kanske nån annanstnas oxå. Lite oklart som vanligt :/

Det kommer nog bli jättekul - förutom nu innan då jag som vanligt är supermegastressad over att jag inte kommer få me allt och att jag ska missa båten sååååååå....förvirrad höna here we go!

Grattis Felicia!

GRATTIS FINASTE FELICIA SOM DAGEN TILL ÄRA BLIR 19 ÅR!!
Stolt övermin stooora flicka ^^ ;)

Ikväll ska hon firas genom att få gå ut och äta middag med M-I-G!!! Moahahah ^^
puss

RHODOS bilder (del 5)

STRANDEN

Eftersom det var så himla varmt hängde vi mycket på stranden - som var aaaaasnice!
Mjuka, gosiga stenar, turkost, kristallklart vatten som oxå var varmt och skönt att bada i. Helt underbart!

Måla naglarna...

Sitter och lägger baslack på naglarna. Vet inte riktigt vad jag skall göra för design. Bla bla bla. Oj vad alla bryr sig mycket!
Dessa bilder tycker jag iof inspirerar - kanske blire ngt liknande... :]

- Okej nej de bilderna ville inte visas...ni får själva gå in och kolla här: http://nailart.blogg.se/category/allmant-6.html -

För övrigt har jag hängt med de gamla vanliga gänget idag. Vi träffades i stan, hängde på SNAPS och skulle försöka planera midsommar. Det gick dåligt. Jaja, tur att facebook finns ;)

RHODOS bilder (del 4)

PARTY

Självklart tittade vi inte bara på stenarna på standen, besökte old town och åt mat - lite kul måste man ju få ha oxå ;)

RHODOS bilder (del 3)

KNAS

Bilderna talar för sig själva...

FINA BILDER

Två fina bilder som jag inte riktigt visste i vilken mapp de hörde hemma :P

Rimbokväll

Denna (igår) kväll spenderades på landsbyggden ;) närmare bestämt i Rimbo :P hihi
Vi grillade (massa mat!), gjorde rabarberpaj som blev supersmarrig och såg en mycket konstig film.

Sen tog det, hör och häpna, bara 1 h att komma hem!

Men hörrni vad fuktigt det var! Det var som att gå genom en vattenspridare eller nått. Jag hade fan daggdroppar i håret när jag kom in efter att endast ha gått från bussen :P

Såhär fuktigt va det

RHODOS bilder (del 2)

OLD TOWN

En dag bestäme vi oss för att göra en utflyckt till old town of Rhodos. Jag hade fotomani och ville fota ALLA gamla stenar. Oturligt nog tog batteriet i min kamera slut så jag fick snylta på Claras kamera (a)

RHODOS bilder (del 1)

GRUPPBILDER

Dessa var tjejerna jag åkte med; Louise, Clara, Rebecca, Linnéa och jag (Elin) - dvs nästan hela tjejgänget. Den enda som fattades var Linda tyvärr :(

Hemma efter Rhodos

Då var man slutligen hemma igen efter en helt underbar vecka på Rhodos med skönaste sällskapet, värme, sol, bad, party och galet roligt!

Känns otroligt tomt och tråkigt just nu. När man umgåts intensivt med massa människor 24/7 å så kommer man hem till tomhet och kyla. Då är det fan inte roligt längre.
Längtar tillbaks som fan. Det var svårt att åka därifrån. Extremt konstigt. Känns som en dröm. Det enda som faktiskt berättar för mig att jag varit där just nu är den skumma känslan av lycka, sorg och saknad och bilderna jag tittar på om och om igen från kameran.

Men man kan ju inte ha kul alltid. Fast lite längre hade nog inte skadat.

TACK FINA FLICKOR OCH ALLA ANDRA SKOJJIGA MÄNNISKOR FÖR EN UNDERBAR VECKA JAG SENT KOMMER GLÖMMA!!!

Mer bilder, beskrivningar osv kommer när jag träffat de andra och fått fler fina bilder ;)

The danger

"the true story"

Rhodos för f*n!

Okej tagga som faaaaaan!

NU DRAR JAG TILL RHODOS EN VECKA!!!!!!

Shopping i Kista

Igår var jag med tjejena i Kista för att shoppa en bikini till Rhodos. Jag köpte ju allt utom en bikini >.< Bra!
Kom istället hem med en väska(rea), massa smycken (rea), underkläder och t-shirts.
Men det var trevligt iaf och jag åt en jättegod sallad till lunch ;)

Sen kastade jag mig in genom dörren för att 10 min senare kasta mig ut igen med bulle, tårta och pasta i högsta hugg - iväg mot scouterna där vi hade inomhuspick-nick ^^ Trevligt, trevligt

Regn, mys och tagg

Nu sitter jag ensam kvar här i soffan. Tjejerna har precis dragit hem och ingen är typ inloggad på fb att prata med. Ensam jävel...

Igår drälde jag mest omkring hemma och mådde som man gör bäst efter studenten :) Sedan ringde Flajset mitt och vi träffades efter middagen hos henne, tog en promenad i ösregnet, jag blev superblöt och var t.o.m tvungen att snylta ett par mjukisar, hehe. Sen åt vi melon och rabarberpaj och såklart pratade om allt mellan himmel och jord - som vanligt <3

Idag var jag först på studentlunch, sen kom Rhodosgänget hit och vi skulle planera en massa bra saker (fast...vi kom egenlitgen inte fram till nånting) och tagga (fast...jag vete fan hur taggade vi blev, höh) och åt kladdkaka (jaa, det gjorde vi faktiskt).

Taggad tjej? jarrå...

STUDENTEN!!!

För jag har tagit studenten, för jag har tagit studenten, för jag har tagit studenteeen - fy fan va ja e glá! ;)

Det började redan kl 7 på morgonen då vi samlades hela klassen hemma hos en klasskompis och hade champagnefrukost med glass och jordgubbar - mums!

Sedan stegade hela klassen, dyblöta efter promenaden till bussen ombord på den lilla bussen som tillsammans med en annan klass tog oss till skolan (stackars busschaffisen, men han kanske kunde stå ut med de glada ramsorna och tillropen just för denna dag).

En halvtimme sent stormade hela klassen in och vi hade lite mys med våra mentorer och andra lärare. Några höll fina tal och det var väldigt...sentimentalt?
Sen hade vi en till "champagnefrukost" med de andra estetklasserna fast vi fick bara 'dryck av ciderkaraktär', baguette och brieost + godis :)

Efter föreställning i aulan, stipendier och studentlunch med alla treor i gympasalen. Sen...bambarabam! Trummor och glada sånger i aulan, glada studenter som tagga till in i det sista och dans! Sen ropades den ena efter den andra klassen ut att göra sitt utspring på balkongen - och det var såååå kuuul!!! Jagbara skrattade hela tiden och det var så roligt. Nedanför såg vi ut över att hav av färgglada paraplyer, regnjackor och plakat. WOW! När kramat lärare osv skulle man, någonstans i vimlet av paraplyer och jackor, hitta sina päron. Spännande. Jag hittade mina tillslut - längst bak :P

Flaket. OMG. Det var så....blött! Det var kallt, blött, sved i ögonen av all öl, stank, skakigt men såå jävla kul! Eller ja, jag hade iaf förskräckligt kul ;P fast det var extreeeemt kallt!
Sen slängde jag mig på cykeln, ccykla hem iklädd en stor fleece, en regnponcho och droppandes av öl - måste varit en rolig syn!

In i duschen, sminka om, ta emot gäster, hinna äta, hinna prata me alla, äta lite till, prata lite till. Tillsut kom jag iväg, mötte upp de andra vid Danderyds sjukhus och drog vidare till en klasskompis som hade fest. Vi satt ute och bara chillkröka lite tilslamamns med andra roliga människor.

Så, trots det extremt (fucking) dåliga vädret så hade jag en otroligt bra dag och är idag, såhär dan efter, en mycket glad dagen-efter-student :)

Har tyvärr inte så mkt bilder från det hela, nöj er med det som finns