STUDENTEN!!!

För jag har tagit studenten, för jag har tagit studenten, för jag har tagit studenteeen - fy fan va ja e glá! ;)

Det började redan kl 7 på morgonen då vi samlades hela klassen hemma hos en klasskompis och hade champagnefrukost med glass och jordgubbar - mums!

Sedan stegade hela klassen, dyblöta efter promenaden till bussen ombord på den lilla bussen som tillsammans med en annan klass tog oss till skolan (stackars busschaffisen, men han kanske kunde stå ut med de glada ramsorna och tillropen just för denna dag).

En halvtimme sent stormade hela klassen in och vi hade lite mys med våra mentorer och andra lärare. Några höll fina tal och det var väldigt...sentimentalt?
Sen hade vi en till "champagnefrukost" med de andra estetklasserna fast vi fick bara 'dryck av ciderkaraktär', baguette och brieost + godis :)

Efter föreställning i aulan, stipendier och studentlunch med alla treor i gympasalen. Sen...bambarabam! Trummor och glada sånger i aulan, glada studenter som tagga till in i det sista och dans! Sen ropades den ena efter den andra klassen ut att göra sitt utspring på balkongen - och det var såååå kuuul!!! Jagbara skrattade hela tiden och det var så roligt. Nedanför såg vi ut över att hav av färgglada paraplyer, regnjackor och plakat. WOW! När kramat lärare osv skulle man, någonstans i vimlet av paraplyer och jackor, hitta sina päron. Spännande. Jag hittade mina tillslut - längst bak :P

Flaket. OMG. Det var så....blött! Det var kallt, blött, sved i ögonen av all öl, stank, skakigt men såå jävla kul! Eller ja, jag hade iaf förskräckligt kul ;P fast det var extreeeemt kallt!
Sen slängde jag mig på cykeln, ccykla hem iklädd en stor fleece, en regnponcho och droppandes av öl - måste varit en rolig syn!

In i duschen, sminka om, ta emot gäster, hinna äta, hinna prata me alla, äta lite till, prata lite till. Tillsut kom jag iväg, mötte upp de andra vid Danderyds sjukhus och drog vidare till en klasskompis som hade fest. Vi satt ute och bara chillkröka lite tilslamamns med andra roliga människor.

Så, trots det extremt (fucking) dåliga vädret så hade jag en otroligt bra dag och är idag, såhär dan efter, en mycket glad dagen-efter-student :)

Har tyvärr inte så mkt bilder från det hela, nöj er med det som finns







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0