Havrekakor

Idag har jag bakat supersmaskiga havrekakor!
 
Någonstans efter lunchen insåg vi att "det finns inget kaffebröd till fikat". Så jag erbjöd mig snabbt att slänga ihop någon form av kaka.
Min första tanke var att göra chokladkakor, men eftersom det inte fanns någon kakao var det uteslutet. Istället hittade jag det här receptet på havrekakor i min nya app från 'kokaihop.se' --> superbra!
 

Alicias havrekakor

 
INGREDIENSER
200 gram smör
4 dl havregryn
2 dl socker
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk kanel
 
 
GÖR SÅ HÄR
  1.  Värm ugnen till 200°. Smöra en plåt eller täck den med bakplåtspapper.
  2.  Smält smöret i en gryta.
  3.  Blanda samman de torra ingredienserna i en skål.
  4.  Tillsätt det smälta smöret och blanda samman väl.
  5.  Klicka ut smeten i lagom stora klickar på plåten.
  6.  Grädda i 12-15 minuter i mitten av ugnen.
  7. Låt svalna på plåten.
Såhär blev mina kakor:
Det stod "klicka ut lagom stora klickar", men det som jag tyckte var lagom var uppenbarligen lite för mycket.
16 små kakor, blev till 1 stor kaka :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

ojj :D

ser supersmarrigt ut elin!

2012-07-24 @ 12:20:18
URL: http://lindshe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0