Kryssning

Från onsdag kväll till torsdag kväll var jag på kryssning (nej förlåt, fel, så fick man inte säga enligt Claras mamma), jag var på suparresa till Finland med mina underbara vänner :)
 
Vi träffades vid färjeterminalen ute vid Ropsten, hoppade på båten och sprang upp till middagsbuffen som vi bokat eftersom alla var vrååålhungriga. Det var en enorm buffe med allt man kunde tänka sig, bara massa mumsig mat, nam nam. Efter att ha provat i princip allt utom det som innehöll skaldjur och gottat mig i efterrättbuffen var jag tokmätt liksom de andra och vi halvt rullade in i våra små, små hytter och gjorde oss vackra inför kvällen ^^
 
Sen visste vi inte riktigt vart vi var menade att gå så vi hamnade längst bak i båten på  någon sorts karaokeshow - med blandad kvalitet på deltagarna...Haha en del var så DÅLIGA! Nu vill ju jag iof inte komma här och tro att jag är någe vidare musikalisk, men så mycket kan jag i alla fall, att det där lät inte bra...
 
Efter en stund  kom vi på att det fanns ju ett diskodäck - dit gick vi. Sen var det fullt ös medvetslös typ hela natten tills dansgolvet stängde och vi gick när till cafeterian. Därefter gick några av oss och däckade i hytt medan några andra hängde med random människor.
 
Dagen efter var jobbigast, för allt var så jäkla segt och tråkigt! Vi gick upp vid oklar tid eftersom ingen någonsin riktigt visste om mobilderna visade svensk eller finsk tid. Käkade lite, handla taxfree (fast inte sprit för det var förbjudet) och bara hängde i hytterna. Allt var trögt.
 
Tillslut var vi framme och jag o clara skulle ta bussen hem. Men allt med den där bussen va ju fel! Det tog mig två timmar att komma hem från Gärdet...haha, classic...
 
 
Och en massa bilder... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0