Klänningar från bröllopet

Victorias klänning, designad av Per Engsheden. Foto: Scanpix
Jag tycker Prinsessans klänning var mycket passande! Stilren men ändå pigg och elegant. Tummen upp!


Drottningen har en rosafärgad tyllklänning med pärl- och stenbroderier. Foto: Scanpix

Madeleines klänning var enligt mig mycket söt. Jag älskar hela modellen på klänningen och extra mycket volangerna (eller vad man nu ska kalla det) på kjolen
Drottnignens klänning var väldigt elegant. Broderierna på tyget var fint och det passade med långa ärmar. Skorna som sticker fram var även de söta



Drottning Sonja av Norges klänning har en fin färg med en spännande modell, men ändå så får tyget mig att tänka på en fisk. Nja, sådär tycker jag
Mette Marits klänning påminner om vår egen prinsessas, ljusblå med volanger och små ärmar. Jag gillar även hennes modell samt det ljusrosa läppstiftet som hon passar bra i
Prinsessan Märtha Louise av Norge bär en färgglad axellös klänning. Piffig, elegant och cool på samma gång.


Prinsessan Claire av Belgien omsvept i ett rött draperi. Låter som det skulle vara opassande, men det funkar. Till och med riktigt bra, hon ser snygg och smal ut och matchar snyggt med en röd kuvertväska
Kronprinsessan Mathilde, också av Belgien, har en otroligt fin klänning! Modellen är supersnygg och kuvertväskan är pricken över i:et. Det enda jag skulle vilja ändra på är den lite tråkiga färgen
Kronprinsessan Máxima av Nederländernas sjöjungfrufodral har en tråkig färg och gör tyvärr att hon ser en aning kraftig ut. Men man får ändå säga att hon med tanke på detta bär upp den bra och tyget är ju oerhört fint!


Eftersom jag älskar grönt kan jag inte låta bli att tycka om Drottning Margrethe II av Danmarks klänning. Den är dessutom snygg och elegant på alla sätt och vis
Mary av Danmark är så söt hela hon att det egentligen inte spelar någon roll vad hon bär för klänning. Men om jag ska säga några ord om själva klänningen skulle jag beskriva den som enkel, stilren och livlös färg
Den outfiten som Islands presidents fru, Dorrit Moussaieff, bär finns många saker jag skulle vilja ändra på. Dels tycker jag tygskynket runt magen på henne kunde tagits bort, axelbanden borde antingen varit bedare eller suttit ordentligt upp på axlarna. Skorna passade verkligen inte, endast med väskan och den va inte heller fin :P Nja, ingen favorit


Drottning Rania av Jordanien ser smal och slank ut i sin dress, kanske lite för smal ut? Skorna är i alla fall väldigt snygga, + för det
Här har vi Daniels bästa kompis fru Carina i sen supersnygg klänning. Den har jag inget mer att tillägga till. Dock tycker jag hon skulle haft någon annan tröja/sjal/kofta till och ett lite mer framträdande halsband
Hovets presschef Nina Eldh har en enkel men snygg plain klänning. Fint när det är ihopdraget och avslutat i en blomma. Även om jag vanligtvis skulle tyckt färgen var en aning tråkig tycker jag att den passa utmäkt


Mona Sahlin var ju en otippad succé. SNyggt broderi på kjoldelen och snyggt omlott där uppe. T.o.m frisyren är på topp (haha, jag vet jag har dålig humor!)
Filippa Reinfeldt fick också vara med. Överdelen var snygg, men snöret tvärs över kunde dock skippats. Underdelen däremot ser en aning tunn ut och borde strykts en extra gång innan de åkte. Kan oxå bara tillägga att jag strakt tror den skulle funka i lite roligare färger
Évin Khaffaf, pressekreterare för Moderaterna, har en snygg klänning men är det en klocka eller ett armband hon har på armen? O.o Tuff frisyr med snygga örhängen

Japp, de var mina åsikter om några av de klänningar som vandrat runt på slottet idag ;)

Kommentarer
Postat av: Nathalie

gillade att victorias klänning inte var kritvit! mycket snygg! sen älskade jag madelens klänning, den såg så fluffig ut^^

2010-06-20 @ 09:58:49
URL: http://liborius.blogg.se/
Postat av: Lisette

Sv: Ja och dom är så stora och praktiska samtidigt! :) man kan ha allt i sån väska typ haha

2010-06-21 @ 13:20:40
URL: http://lisettelisette.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0