På klassresa

Hemma nu från klassresa (Claesresa! hahah vår lärare som var me heter claes. obsevera att detta allstå är extremt kul) nu. Allt är trött och flummigt just nu men jag ska försöka redogöra för resan så gott jag kan.

Allt känns jävligt bra, väldigt trött, lite lätt illamående efter allt godis som jag ätit, aninges snurrig men annars är allt prima! Det har varit jättekul. Jag har iaf haft väldigt trevligt hela resan. Även om det som vi kollade på å så kanske inte var det mest roligaste jag varit med om var det ändå fett nice. B-)

Det började igår (tisdag) morse då vi träffades på skolan, hoppade in i bussen och, tut tut, begav oss av mot Åkes Styckebruk. Där gick vi tipspromenad och lärde oss om kanoner. KABOOM! Intressant. Bussresan fortsatte till Strängnäs med utsiktstitt, god men knaper lunch och "guidning" i kyrka. Jag skriver "guidning" eftersom ingen riktigt hörde var guiden (som inte ens var en guide utan bara en kyrkovaktmästare) sa och förstod faktiskt inte så mkt. Men den va fin. Det va kul. haha. 
Efter en liten trip in på ICA strängnäs bar det vidare av till vårt vandrarhem. Det var litet, gammalt och nästan mysigt.
Eftermiddag/kväll: Vi skrev melodifestivallåtar (gissa vilka som vann!!!!!?!?!!?!?!?), åt taco, eldade både bra och dåliga saker (u know what i mean...), lekte flummiga lekar, fick höra mysig kvällssaga, äta fika (awesome! fast alla mådde typ illa) och satt uppe o pratade om både nyttiga och värdelösa saker.

Vaknade kl 6 av att de andra prata - trots att ja hade öronproppar (för Clara snarka). Frukost och städning och iväg till Uppsala. Wow. Besök i domkyrkan med guide. På riktigt. Den va jättefin.
Efter lunch besökte vi anatomiska teatern (Gustavianum) där vi fick lära oss att lärare kunde obducera människokroppar medan studernterna tittade på. Men bara tjuvar och de som tagit självmord. Även denna guide vi hade på Uppsala Museet(?) var bra. Fast jag var trött. Snark. Alla va trötta. Ja. Wow. 

Sen var det tut tut på smala gupp gupp vägar och fram till Skokloster. Det var så jäääävla kallt! Alla frös. Och jag skojjar inte. Alla. Men guiderna var...speciella men relativt bra (allt är bra om man jämför med den första) och jag tyckte det va bra. Förutom att jag frös. Och man fick inte fota inne i slottet :( Btw det fanns en uppstoppad häst.

På vägen hem sov alla. Fast näää. Det var bananer, apelsin och choklad å så lite juice (haha alla fattar? nä antagligen inte. Whatever) Jag diggade iaf bra musik medan jag tittade på en halväten chokladtomte sista biten hem. De va nice.


Och eftersom klassen är så bra på att ta bilder ska jag snart lägga upp några av de 399 bilder jag precis tagit från kameran in i datorn! woho


TAACK KLASSEN FÖR ETT PAR SKOJJIGA DAGAR, HÖHÖ!

Kommentarer
Postat av: LINDSHE

UNDERBART MED 400000 bilder! ;Dshit shit shit... jag hade typ 100 bara XD knas!

2012-03-08 @ 07:43:19
URL: http://lindshe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0