hajk

 

 

 

Va på hajk med mina småscouter i helgen. Eller jag var bara med under lördagen och åkte hem på kvällen.
Stugan vi va vid ligger i Viksjö, Jakobsberg, utanför Stockholm. Den är supermysig!

Framför stugan är en liten sluttning ner till vattnet. Några 100 m bort finns ett berg med storslagen utsikt över Mälaren. Otroligt vackert. Där hade vi några samarbetesaktiviteter och beundrade utsikten och det vackra vädret.

När man kommer in i stugan är det som ett samlingsrum med öppen spis till höger och kök till vänster. På övervåningen är ett stort loft. Där kan man sova. Tog mig även en liten titt i taket på loftet och fann lite gamla lämningar från 2008 som jag starkt kände igen... ^^ (a)

På kvällen mös vi med brasa, kex och melodifestivalen på radion. Supermys!



På tal om gamla lämningar i taket på stugan...kom på att jag efter hajken för 4 år sedan skrev ett inlägg på min gamla blogg om den hajken. Ganska kul faktiskt. Eller, väldigt kul. Inlägget lyder som följer:


daz schteek-hajk

Innan du börjar läsa om själva hajken vill jag bara förvarna och säja att du säkert kommer tycka jag är heeelt knäpp i skallen. Jag har varnat dig nu.


På hajken var: Jag, Anna S, Elin, Lizzie, Isabelle, Anna L, Linda, Micke, John och Leo och några till men de orkar jag inte skriva ^^
Sen kan jag ju börja med att berätta varför den heter Schteek-hajken. Jo, jag vet inte hur vi kom på det men det var någon som sa Schteek och då asgrvade alla. Så det mesta var schteek. Och man ska oxå säja det på engelsk brytning. Det är så man pratar schteek-språket. MEn det roligaste, det måste till och med du hålla med om, var när vi skrev schteeek i pannan, då blev det en schteek-panna XD
Något mer vi kom på som egentligen inte heller alls e kul det var när någon helt plötsligt sa bamse barn schampo. Det är inte ett dugg kul, men när man är på hajk skrattar man åt de mesta. I alla fall så sa någon annan det med engelsk brtyning eller nått så då blev det (ska se om jag kan stava det) Bámse báarn Scham-pooo. Det var jätteskoj, vi kunde typ inte andas första gången. Det var det roliga ordförådet på hajken.

Hajken började på lördagen då vi samlades i Mörby för att åka till Jacobsberg. Det var där hajken skulle vara. Från busshållpalsen gck vi ca 1 km.
Stugan som vi bodde i var verkligen supermysig. Mer kan jag inte säja. Och vi bodde precis vid mälaren, asfint.

Vi gick upp på en kulle som hette typ Gåseborg. Uppe på det berget var det bara....vackert. Fast det var lite dåligt väder den dan så det var mkt finare nästa dag. Men ha utsikt över stor del av mälaren och det gårinteatt bekriva med ord.
Iaf fick vi, när vi kommit i ordning i stugan och så, gå ut. Vi blev indelade i tre grupper. Min grupp började och göra en organisse. För alla som inte vet vad det är så kan jag tala om att det är en massa uppgifter man ska göra på en viss tid. Ordet organisse kommer från organisationstävling.
Sen gick vi upp på berget igen och uppgiftten där var att vi skulle komma på något att spela upp sen på kvällen.(fast vi hann inte det ändå). Vi tänkte göra en pjäs, men den var så konstig så jag orkar inte förklara det. Sen fick göra efetrrätt. Asså det fanns massa saker att använda så vi typ klegade ihop lite grejer så att det blev nån sorts chokladbollssmet. (inte gott) Jag skulle steka äpplen men stekpannan var typ helt sotig. Men jag gjorde det ändå ocsenrullade vi dem i socker o kokos. De såg INTE goda ut. Mne sen på kvällen när vi skulle äta alla bá: Eum, de ser inte gott ut, jag vill int äta. Men jag bá: Jo, det är jättegott. Så jag tog en och det var faktiskt gott, jag sa det till de andra och Micke tog och tyckte att det var gott, då vågade de andra oxå ta.

Något ointerasant: Vi lyssna de på melodifestivalen på radio och så hade vi gissningstävling om vem som vann, kom tvåa o trea. Och den tävlingen vann jag. Fast jag vet inet riktgigt hur, men jag vann iaf :)

På kvällen körde vi sanning eller konka. Fast det gick inte så bra. Sen skulle vi sova. Och eftersom jag var förkyld var jag jättetrött, så jag somnade fort, jämfört med vissa andra =P

Sen vakande vi och ja, åt frukost. Tog en promenad upp till berget igen, ännu finare. Och just det, jag blev förkyld under natten. Senm hände typ inte så mkt mer. Vi åkte hem. Och om man ville fick man ta hem mat och jag tog mjölk o havregryn. Anna tog mjölk, russin och en ost. Fast det roliga var att när vi sen kom hem så hade hon inte osten med sig längre. Den ligger troligtvis på någon buss på väg till Jacobsberg just nu XD HIHI!

Sen kom jag hem och då höll jag på att falla ihop som en hög på golvet =P

Kommentarer
Postat av: Linnea

Men Elin Elin!! Jag bor ju på typ gångavstånd därifrån ju!! Eller långt gångavstånd men ändå^^

2012-03-11 @ 18:52:10
Postat av: Anna S

HAHAHAHAHA JAG DÖÖÖR!!! OSTEN <3

2012-03-11 @ 19:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0