Kallt

Fryser. Mitt rum är kallt fast jag dragit på lite extra på elementet. Brrr... Kanske iof beror på att det är typ 1 dm snö och snöstorm ute och mitt rum har två ytterväggar ut mot fördärvet.

Va ute och promenerade i snöstormen för några timmar sen på min söndaagspromenaaad :) Gick förbi Ellinores hus och gissa vem som just då kommer ut för att leta efter en snöskyffel. Trevligt, trevligt med en liten pratstund sådär :)

Sitter och tittar på blocket på möbler just nu. Mitt rum är lite halvt ödsligt och alla mina saker bor ute i hallen - vilket mamma inte är särskillt förtjust i... Men hittar faktiskt inga bra som passar varken i storlek eller stil :S blää

Förutom att mitt rum är svinkallt stinker det vitlök oxå. Har precis knaprat i mig en klyfta. Det sägs att det hjälper mot förkyldning. Tyvärr finns ingen dokumenterad forskning för att det faktiskt stämmer men man vet att vitlök dödar dåliga bakterier i magen och "skonar" de bra - och som vi alla vet sitter ju den största delen av imunförsvaret i magen ;) Jag känner iaf att jag mår bättre när jag ätit lite vitlök - bortsett från den underbara andedräkten man får efteråt ;)
Men mer om vitlök och andra huskurer i ett annat inlägg senare ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0