Haha, klockrent!

Tjuvlyssnat.se

Spårvagn, Göteborg

En kille ~25 pratar i telefon.
Killen: Ja, jag är på spårvagnen. Vi ses snart. Puss.
Nästan omedelbart efter att han har lagt på ringer telefonen igen.
Killen: Hej gumman. Jag är på väg till Nicke. Vi ska se matchen och så, så jag är nog hemma rätt sent. Puss.
Killen går så småningom av spårvagnen, varpå en tjej ~25 tar upp sin mobil och ringer någon.
Tjejen: Hej. Jag tänkte bara säga att Anton inte ska till Nicke. Han gick nyss av vid Töpelsgatan, och ni kanske kan behöva ha ett snack i kväll.




7 Eleven, Nang Tong, Khao Lak, Thailand

Två tjejer ~20 år diskuterar telefonkort med expediten och verkar ha problem med SIM-kortet.

Tjej 1: I got an iPhone, but this card won't fit. It's too big. (Visar upp hela plastkortet utan att ha brytit ur SIM-kortet).

Buss 701, Falun

3 killar i 17-årsåldern sitter och pratar när en blond tjej, ~17, som de verkar känna kommer och sätter sig bredvid dem. Samtalet glider in på huruvida hon verkligen är blond eller om hon är brunett, vilket hon själv påstår.


 

Kille 1: Det finns bara ett sätt att avgöra om någon är äkta blond. En blondin förstår bara efter tredje förklaringen eller mer.
Tjejen: Va?
Kille 1: Ja, om man ska förklara en sak för en blondin förstår hon inte förrän tredje gången.
Tjejen: Förklara vad?
Kille 1: Men alltså, om man säger något till en blondin så förstår dom inte förrän man har förklarat minst tre gånger vad det är man menar. JÄVLA BLONDIN!
Tjejen: Men, den var inte rolig…


Birsta City, Sundsvall

En pojke ~5 pratar med sin mamma.
Pojken (lite drömmande): Mamma, när snön börjar falla fyller jag år.
Mamman: Men vännen, du fyller ju år på sommaren.
Pojken: VA!? Fyller jag bara år EN gång per år!?


Telia-butik, Lindvallen

En kvinna ~40 ska köpa en ny mobil. Hon är där med sin son ~10.
Sonen: Jag vill också ha en ny telefon.
Kvinnan: Men du har ingen egen inkomst vännen.
Sonen (förtvivlat): Nej, jag har inte ens en pin-kod.


Gymnasieskola, Göteborg

Två tjejer ~17 sitter på elevcaféet och pratar.
Tjej 1: Såg du Eurovision, förresten?
Tjej 2: Nej, gjorde du?
Tjej 1: Ja, alltså Azerbajdzjan vann! Kan du fatta?
Tjej 2: Haha, ofta? Azerbajdzjan är ju fängelset i Harry Potter!

Tjuvlyssnat.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0