Så var man hemma igen...

Kom precis hem efter att har varit bortá i totalt 3 veckor - en vecka i Tylösand och två på scoutläger ;)

Allt känns för tillfället astomt. Man var lixom varit van vid att det alltid händer nått och att det alltid är ljud runt omkring, men så plötsligt blev allt tyst och tråkigt och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det känns som jag levt i en dröm och vaknar upp nu alldeless förvirrad. THIS SUCKS


Men en liten kort sammanfattnign av lägret då;
jag har varit på 22th World scout jamboree* Sweden 2011, vilken hittills är den största jamboreen som någonsin ordnats. På lägret fanns 38 000 scouter samlade med tillgång till vattentoletter, dusch och caféer. Maten vi åt lagades på gasspis och köptes för "points" på de temporära ICAbutikerna.

Lägret var uppdelat som följande: olika towns; summer, winter, spring & autum och sen inom dessa olika subcamps. Jag bodde ex i Summer - Visby (se kartan). Vi bodde längst ner i hörnet där mellan bajamajorna och sopsorteringen - mys! 



På dagarna var det aktiviteter och fritid som gällde. Jag tycker allt var väldigt välordnat även om det var mkt kö oftast :S Något av det häftigaste var avslutnigen och alla fyrverkerier igår. Det enda jag känner mig lite besviken på är att det inte blev någto disko som utlovat sista natten, att dert regnade ganska mkt och på mig själv för att jag inte vågade vara tillräkligt social :(

Just nu lider jag av extrem sönbrist. Om man räknar från när jag vaknade i förrgår morse - det är 64 timmar sen - har jag endast sovit ca 8,5 h sen dess.
Känner att jag kanske borde släppa datorn och sleepa lite nu :P


Mer info i videoform för den intresserade



http://www.flickr.com//photos/wsj2011/sets/72157627268859008/show/ (ashäftigt bildspel!)

*jamboree är ett annat ord för ett stort scoutläger och ordnas vart 4e år



bilder och lite annat sånt kommer så snart ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0