Hajk :D

Hajk* i helgen!!! Woho ;)

Det började med att det först kanske inte skulle bli någon hajk, men så ordnade sam vanligt vissa människor lite och så vips blev det en hajk :)

6 pers (jag, Lizzie, john, jesper, vidar o Daniel) möttes i Mörby Centrum på lördagen och handlade mat. Vi tog tre kundvagnar och lassade i våra ryggsäckar xP Längst fram i en av dom fanns plats för mat. Sedan sprang vi runt, runt på Hemköp och lyckades väl tillslut få ihop en bra färdkost. Sentog vi bussen till någonstans, Rösjön tror jag, och började gå. Regnet öste ner, alla hade mer vatten i skorna än utanför (även Jesper fast han inte visste det), vi var mycket blöta, battieriet i min kamera tog slut som vanligt innan jag ens tagit någon bild *suck* - men, jag hade ett blått paraply!

Tillsut kom vi fram till det efterlängtade vindskyddet runt kl 7 typ, ca 1 mil senare. Då var det skönt att få krypa i torra kläder (som iaf vissa av oss hade med sig). Det måste jag förresten bara understryka - ska du någonsin ge dig uta på strapatser, ha alltid en extra tjocktröja, långkalsonger, extra skor och strumpor med dig. Det är typ bästa känslan som finns när man är blöt och skabbig och sen sätter på sig torra sköna kläder! <3 En liten paragraf bara :P

Vi lagade en god middag bestående av kassler, wok, och nudlar samt tre msk av en riktigt stark sås (ingen hade räknat med att den skulle vara sååå stark). Det mättade iaf och vi var nöjda. 

Medans hälften av oss gått o lagt sig och snarkade skönt satt resten kvar och pratade till spraket av mysbrasa. Vi pratade faktiskt om det mesta som kan tänkas röra våra små (men ack så smarta) hjärnor. Så j*vla mysigt det va asså!

När brasan brunnit ut kröp vi ner i sovsäckarna och fortsatte prata sitandes mot väggen på vindskyddet. Sen sa vi "Vi kan ju lägga oss ner och sen den som har något att säga kan ju bara säga det rakt ut typ... *SNARK*!" Haha sen sov vi gott (utom jag som drömde om det mesta) ^^

När vi vaknat på morgonen några timmer efter att vi tidgare vaknat av Jesper som hugger ved precis utanför vindskyddet satt vi och prata. På frukostmenyn stod godis, kex, mackor och skinkost. Nyttigt va!?

När vi gått tilbaka mot bussshållplatsen fika vi på en parkering innan vi tog buss 611 hem :)

När jag kom hom käka ja lunch, sen sov jag i 4h, varv ca ½h på köksbordet xP



Ja, det var hajken det :D

[Är du mer nyfiken på Danderyds sjöscoutkårs seniorer/utmanarscouter kan du kika in på våran blogg ^^]



*övernattning (i scout-sammanhang)

Kommentarer
Postat av: Lizzie

ååh det var bääst :D och du skrev en mycket roligare text än vad jag gjorde haha på scoutbloggen haha ;)

2010-09-20 @ 20:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0