Svenska...

[varning för tråååååååkigt inlägg]

Sitter och skriver på mitt svenska arbete... Det ska bli en skvallertidning om boken "tristan och isolde". Det är väl egentligen ganska kul, bara det att jag har helt tappat skrivarlusten -_- Arbetet ska vara inne imorgn och jag vill mkt heller titta på Tv och blogga :P Där har vi ett problem...

DOck kan jag faktiskt ge er en liten "sneak peak" på en av reklamanonerana i tidningen ;) Ingen som inte går i min klass kommer typ fatta, men (för att citera Clara) "vad gör det om hundra år...?" hahah


Liten förklaraing: Brangien är drottning Isoldes typ kammarjungfru. Isolde är "den vackraste på jorden". Tristan rädda Isolde från en drake för att kunna ge henne till sin kung. På skeppet hem tar de en kärleksdryck som gör att de inte kan skiljas från varandra utan att få ont i hjätat - typ. Berättelsen utspelar sig under medeltiden.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Elin jag håller med om att det går segt!!! Fast ditt verkar ju vara lite satsigare än min bara text :P

Men nej nu ska jag sluta sitta och göra andra saker och skriva!!!! kram

2010-10-19 @ 22:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0