Ny systemkamera (eller njaa)

Idag har jag varit och tittat på en ny systemkamera. Eller jag har ju aldrig haft någon innan, det här blir min första ;) Fast jag gillar att ta foton så jag hoppas att det kommer bli grymma bilder (som även ni får ta del av). Hur som helst blev det ska det bli en Canon eos 450D med ett Tamron 18-200 objektiv :D

Vi va i Barkaby och gick till typ alla affärer; onoff, expert, siba, media markt och elgiganten. Kameran som jag ville ha fanns bara på mm så där fick det bli. När jag äntligen bestämt mig för vilken sort och vilken optik jag skulle ha, så hittade dom den såklart inte - fast den fanns i deras databas! *suck* Så jag fick åka hem utan kamera iallafall...

Fast jag kan berätta om en liten rolig tomte till försäljare som gick runt där på mm, haha!

Första gången vi kommer in:
Han: Hej vill ni ha hjälp?
Vi: ja tack
Han: Har ni funderat på någon sort?
Vi: jaa, Canon eller Nikon
Han: Det va ju bra, för just nu har vi bra kanpanjpriser på båda... bla bla bla... ett på canon där du får... bla bla bla... och ett här på Nikon D3000 som du till ett mkt bra pris nu. Det är ett ritkigt bra erbjudande!
Vi: Mm, tack. Vi funderar lite *går därifrån, trötta i öronen*

Kommer tillbaka andra gången:
Han: Åh, är ni tillbaka? Har ni bestämt er?
Vi: ja, vi tar canon 450D
Han: Aa den är bra, fast Nikon D3000 är ju oxå bra
Vi: Aa fast ni har vi bestämt oss för Canon...
Han: ...Och vet ni vad jag hittade, ett sommererbjudande när ni får ett minneskort + en väska + en badboll på köpet ;)
Vi: aa, det va ju bra... fast vi har ju bestämt oss för Canon
Han: Ja, det e ju oxå en bra kamera... Men vet ni att den här kameran *klappar på kartongen till en Nikon D3000* har bildstabilisator och allt sånt.
Vi: har inte Canon oxå det?
Han: Jo det har den

vi haffar en annan mkt bättre försäljare och frågar honom lite istället
Vi: ...och jo förresten, den här Canon har väl bildstabilisator?
Den duktiga försäljaren: Nej, det har den inte... (!!!) (What!?)

När vi tillslut bestämt oss och F2 börjat leta komer han igen från ingenstans
Han: Ni bestämde er för Nikon nu va?
Vi: Haha. Nej!


Det va typ en av de konstigaste, konstiga försäljarna som jag mött xP Helt flippad va han ju! Han skylde själv på att han va Nikon-freak, men för det behöver han ju inte vara jobbig och påstridig! Eller!?

Hoppas att de ringer imorgon. Den trevlige försäljaren skulle riva ut hela sortimentet och sedan ringa pappa :) Hoppas, hoppas, hoppas de hittar den ^^


    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0